Cape Town part 1

4 november 2016 - Cape Town, Zuid-Afrika

Woensdag 2 november arriveerden wij in Kaapstad en zagen wij dat de Tafelberg goed zichtbaar was; dus totaal geen bewolking! Dus gauw de koffers gedropt en in de auto richting de Tafelberg gereden. Was wel wennen om weer in een drukke stad te rijden met alle brutale taxibuschauffeurtjes die in elk vrij plekje duiken (klinkt wel vreemd he). Met de kabelbaan naar boven tot een hoogte van 1.085 meter. Dat was wel heel erg hoog! Maar met een heel erg mooi uitzicht naar verschillende kanten. Boven op de Tafelberg een wandeling gedaan van ongeveer 3 km. Na de hoogte van de Tafelberg door naar Lionshead met een hoogte van 669 meter, daar met veel andere mensen genoten van de zonsondergang. Met een biertje en een flesje wijn vermaakten we ons wel een uur of twee. Ons geduld werd zeker beloond. Een prachtige afsluiting van onze 1e dag in Kaapstad.

Na een heerlijk ontbijt in ons Guesthouse richting stadion voor de ontmoeting van onze gidsen op de fiets, Pedro en Joel. Twee gasten die ons heel veel vertelden over Kaapstad en ons heel veel leuk plekjes hebben laten zien, zoals de gekleurde huisjes (de vroegere slavenwijk). Het slavenmuseum en de plek waar de slaven vroeger te koop werden aangeboden. Ook de plek, City Hall waar Nelson Mandela werd vrijgesproken en zijn speech hield. Daarna naar het Waterfront gefietst langs de beelden van de Nobelprijs winnaars. Om twaalf uur werd het kanon afgeschoten vanaf Signalhill. Dit word dagelijks gedaan. Dit stamt uit de tijd dat de Nederlanders hier zaten en een man boven op de heuvel stond uit te kijken naar schepen op zee, als hij een schip zag gaf hij een signaal met behulp van vlaggen en kanonsschoten waardoor de mensen in de stad wisten of het een vijand of een eigen schip en of ze wapens en goederen mee moesten nemen. Na de fietstocht naar het slavenmuseum geweest.