Whales or no whales?

31 oktober 2016 - Betty's Bay, Zuid-Afrika

Een lange rit voor de boeg maar wel de laatste van deze reis, rond de 600 kilometer van Knysna naar Hermanus via l'Agulas. Het  meest zuidelijke puntje van Zuid-Afrika. Daar waar de Indische en Atlantische oceaan samen komen. Een mooi fotomomentje. Aangekomen in Hermanus, de stad van de walvissen. Lekker gewandeld langs de kust en heerlijk genoten van de hoge golven die tegen de rotsen aansloegen. Dit blijft altijd prachtig om te zien.

Aan het ontbijt kregen wij te horen dat de boottocht was gecancelled vanwege de harde wind.  Een dikke tegenvaller dus maar we hoorden al snel dat dit hele seizoen al weinig walvissen gespot waren wat hiervan de oorzaak is daar zijn ze nog niet achter, dat geldt voor de hele kustlijn. De eigenaar van het Guesthouse gaf ons de tip om naar Betty's Bay te gaan om daar de pinguïn kolonie te gaan bekijken deze zou groter zijn dan de kolonie in Kaapstad dus wij die kant op! Heerlijk genoten van de rare fratsen van de pinguïns,  zie het filmpje en de foto's. Ook waren er 4 soorten Aalscholvers te zien, de kroonaalscholver,  de kaap aalscholver,  de wit borst aalscholver en de kustaalscholver. Druk bezig met het voeren van de jongen erg leuk om te zien. Ook waren er weer klip dassen (want zo heten die bruine beestjes) die volop bezig waren met hun jongen, kortom 1 groot  creche gebeuren! Wel een geweldig alternatief.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ineke:
    31 oktober 2016
    Nog een paar dagen voor jullie masr volgens mij een fantastische vakantie. Geniet nog maar de laatste dagen.
  2. Alie:
    31 oktober 2016
    Leuk hoor..en mooie foto's weer genieten...
  3. Gerda:
    31 oktober 2016
    Jammer dat jullie de walvissen niet gezien hebben maar pinguins zijn ook schattig, lekker nog even genieten
  4. Karen:
    1 november 2016
    Ziet er allemaal prachtig en leuk uit! Nog veel plezier de laatste dagen!