Maritiem genoegen

29 oktober 2016 - Knysna, Zuid-Afrika

We hebben de afgelopen dagen doorgebracht aan zee in Plettenberg Bay en Knysna, eerste dag was het zeer bewolkt de bewolking hing zo laag dat we dachten nu is ons wereldje wel heel erg klein. Vervolg van de dag doorgebacht in het bos hopende dat het de volgende dag beter weer zou zijn! Dus gewandeld bij Jubilee Creek een beetje regenwoud idee met als toetje een waterval op het eind! Daarna doorgereden naar de mijnen met de intentie om hier een wandeling te maken van ongeveer 6 km, maar helaas hield het toen op met miezeren en ging het over in echte regen. Dus besloten om terug naar Knysna te rijden en rond te wandelen over the Waterfront.
Vanmorgen na het ontbijt naar the Heads gereden voor een prachtig uitzicht over de Knysna Lagune, tevens gehoopt op langs zwemmende dolfijnen of walvissen maar helaas daarop moeten we nog even wachten. Wel confrontatie met een mooi gekleurde Knysna Louri. Vooral in de lucht als hij zijn vleugels uitspreid die aan de onderkant rood gekleurd zijn is het een niet te missen verschijning. Daarna naar Margarets Viewpoint voor een hoge blik vanaf de andere kant van de Lagune. Vervolgens doorgereden naar Buffalo Bay hier scheen de zon volop, heerlijk gewandelt over het zandstrand. Hier kwamen we weer de kleine snails tegen die zich op een speciale manier voortbewegen.

1. Carla:
    30 oktober 2016
    wat klinkt dit allemaal goed zeg!!
    Dit is echt een reis om lang aan terug te denken!
  2. Nathalie:
    31 oktober 2016
    Zo mooi allemaal! Geniet er nog maar een weekje van. Ben benieuwd of jullie de walvissen zien en op foto's hebben weten te krijgen.