Le vin, le pain et le vin

1 november 2016 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Via de bergpas met een prachtig uitzicht over Franschhoek de plaat binnengereden. En een aantal dagen in Afrika's bekende wijnstreek vertoeft, nou je kunt je wel voorstellen dat we ons daar prima hebben vermaakt. Met een tram/bus ons laten vervoeren naar de verschillende wijnboerderijen, de één nog mooier dan de ander. La Petite Dauphin, Holden Manz, la Bourgogne, Mont Rochelle, Rickety Bridge en Grande Provence hier hebben we vier tot vijf verschillende wijntjes geproefd, sommige heel lekker sommige wat minder lekker. Onder een heerlijk zonovergoten hemel en vergezeld van een heerlijke kaasplankje of olijven voelden wij ons als een God in Afrika. Fantastisch zo'n Bourgondische levensstijl dit zouden we wel lang vol kunnen houden. Ondertussen natuurlijk ook genoten van het prachtige landschap.

Volgende dag op pad richting Stellenbosch een wat grotere stad en een stuk drukker. Hier waren mooi de historische panden bewaard gebleven. Oom Sammie se winkel is net de winkel van malle pietje echt van alles en nog wat te koop. Verder nog wat rondgelopen en op souveniersjacht geweest, allemaal hetzelfde spul maar leuk om te kijken.

1. Caro:
    3 november 2016
    Wat een prachtige verhalen en super foto's. Ben benieuwd naar alle foto's.
  2. Gerda:
    3 november 2016
    Wat een heerlijke reis, lekkerrrrrr, nu bijna naar huis,ook gezellig
  3. Nancy en 3js gaan op jag na die groot vyf:
    3 november 2016
    Nou die zul je snel genoeg zien Caroline
  4. Rm:
    4 november 2016
    Ken je so'n vatje voor me meebrengen?