Big Five compleet!

24 oktober 2016 - Saint Lucia, Zuid-Afrika

Voor de laatste keer heel vroeg op (04.40 uur) om een ochtend gamedrive te doen in Hluhluwe Imfolozi (vraag me niet hoe je uitspreekt....). We kwamen bij het park aan en iedereen in rep en roer want op een nachtelijk jacht hadden 4 leeuwendeel een buffel opgejaagd over de weg en kwam de buffel in aanraking met een auto, daardoor werd hij een makkelijk prooi voor de leeuwinnen waarna zij een heerlijke maaltijd hadden in de vroege ochtend. De leeuwinnen  hadden een halsband om met track and trace voor onderzoek naar hun bewegingen. Vervolgens het park weer ingaan we de Big Five compleet maakten met de White Rhino (die niet wit is maar waarvan de lip breed is wat een verbastering van het woord wijd opleverde, de zwarte heeft een spitse lip en zwart is alleen omdat het de hanger van wit is).  Verder hebben ze in het park een grote populatie van de witte en de zwarte neushoorn. In tegenstelling tot Timbavati was dit park ontzettend groen! Verder nog de nodige zebra's, giraffen, buffels en impala's gezien. Na de lunch een heerlijke strandwandeling gemaakt. En vervolgens op een boot over de Lake St. Lucia waar we Hippo's en krokodillen hebben gezien! Een ontzettend mooie grote ijsvogel gespot en de wever was weer driftig aan het bouwen. Kortom weer een fantastische dag met weer heel veel indrukken.

1. Gerda:
    26 oktober 2016
    Het is wel een beestenboel daar, haha ook nog een stedentrip op het programme, of een wijn proeverij
  2. Leonie:
    Fantastisch voor jullie